• سرفصل اخبار
    • پربازدیدترین اخبار
    •  
    • فهرست اخبار
      راهبردپژوهی/ رسانه‌های اجتماعی؛ عاملِ جنبش‌ها یا گمراه‌کننده‌ی آن‌ها؟

      راهبردپژوهی/ رسانه‌های اجتماعی؛ عاملِ جنبش‌ها یا گمراه‌کننده‌ی آن‌ها؟

      مرکز تحقیقات پیو اخیرا طی مقاله‌ای به موضوع تاثیرات مختلف رسانه‌های اجتماعی بر مردم پرداخته است. بر اساس این پژوهش، در حالیکه بیشتر آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که این پلتفرم‌ها برای افزایش سطح آگاهی و خلق جنبش‌های اجتماعیِ پایدار ابزاری مؤثر هستند، کارشناسان بر این باورند که این پلتفرم‌ها در بسیاری از موارد، گمراه کننده هستند و گروه‌های صاحب نفوذ در این پلتفرم‌ها، با انتشار محتوای خاص در این شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها برای جهت دهی به افکار عمومی استفاده می‌کنند.

      فهم پلتفرم ها: از رسانه تا جمهوری های جدید در نظم نوین سایبری

      فهم پلتفرم ها: از رسانه تا جمهوری های جدید در نظم نوین سایبری

      این روزها پلتفرم ها نه تنها در ایران، بلکه در عمده کشورهای جهان به یکی از محورهای تنش زا در تحلیل شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی معاصر تبدیل شده است. این نوشتار نگاهی دارد به سیر ظهور پلتفرم ها به مثابه رسانه و سپس گذار آن‌ها به یک موقعیت جدید در نظم نوین جهانی که به مدد فناوری های نوین (به ویژه هوش مصنوعی) حاصل شده و تقریبا تمامی نظام های سیاسی و حاکمیتی در نظم پساوستفالی را به چالش کشده است.

      تکاپوی مالزی برای توسعه اقتصاد دیجیتال

      تکاپوی مالزی برای توسعه اقتصاد دیجیتال

      طبق انتظارات و برنامه ریزی های صورت در طول سالهای اخیر، اقتصاد دیجیتال مالزی رو به گسترش است. الگوی عملکرد این کشور در حوزه توسعه دیجیتال می‌تواند از بسیاری جنبه ها مورد بررسی قرار گیرد.

      ملاک‌های اخلاقی در کسب و کارهای مجازی

      ملاک‌های اخلاقی در کسب و کارهای مجازی

      مطالعات مختلف نشان داده‌است که درک مشتری از اخلاقی بودن فعالیت کسب و کار اینترنتی می‌تواند موجب ایجاد اعتماد و رضایت در مشتری شده و امکان تکرار خرید توسط مصرف‌کننده را افزایش دهد. مطالعات انجام‌شده معیارهایی مانند حفظ حریم خصوصی، امنیت تجارت، عدم فریب، قابلیت اطمینان، بازیابی خدمات، صداقت و شفافیت، ارتباطات و ارزش‌های مشترک را به عنوان مهم‌ترین اصول اخلاقی مورد نیاز جهت ایجاد اعتماد در مصرف‌کننده معرفی می‌کنند.

      تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر کمپین‌های انتخاباتی در آمریکا

      تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر کمپین‌های انتخاباتی در آمریکا

      رسانه های اجتماعی بازی سنتی انتخابات آمریکا را تغییر داده‌اند و به تازه‌واردها اجازه می‌دهند که به شکل مستقیم با رأی‌دهندگان در ارتباط باشند و درباره هر رویدادی با آن‌ها صحبت کنند. باراک اوباما اولین کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا بود که به شکل مؤثر از رسانههای اجتماعی استفاده کرد و بعد از دونالد ترامپ به‌طور پیوسته در توییتر فعالیت می‌کرد و خود را از قیدوبند و مناسبات رسانه‌های سنتی مانند روزنامه به‌طور کل رها کرد.

      کتاب «دین دیجیتال» منتشر شد

      کتاب «دین دیجیتال» منتشر شد

      کتاب «دین دیجیتال»، ترجمه مریم هاشم‌پور صادقیان و مجید موحد از سوی انتشارات طرح نو در ۳۱۲ صفحه منتشر و روانه بازار شد.

      چین در حال ساخت شهر جدید «ضد کرونا»

      چین در حال ساخت شهر جدید «ضد کرونا»

      چین در حال ساخت شهر هوشمند جدید «ضد کووید» با منطقه‌ای خودکفاست که با هدف فراهم کردن زندگی آسان‌تر برای افراد در صورت وقوع و تداوم وخامت همه‌گیری طراحی شده است.

      حمله ترامپ به ابزار حفظ حریم شخصی در اینترنت

      حمله ترامپ به ابزار حفظ حریم شخصی در اینترنت

      وبگاه وایس، اخیرا طی گزارشی خبری به مسئله تلاش دولت جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در راستای نقض حریم شخصی شهروندان این کشور پرداخته است.

      اقتصاد دیجیتال؛ مرز میان مرگ و زندگی کسب‌وکارها

      اقتصاد دیجیتال؛ مرز میان مرگ و زندگی کسب‌وکارها

      بسیاری از شرکت‌ها به کمک اقتصاد دیجیتال، از مرحله ای که صرفا در آن زنده مانده بودند به مرحله ی رشد و شکوفایی و پیشرفت رسیدند.

      بایدها و نبایدهای طراحی روبات‌های مراقبتی

      بایدها و نبایدهای طراحی روبات‌های مراقبتی

      علی‌رغم سیاق پیچیده و حساسی که این روبات‌ها در آن به خدمت گرفته می‌شوند، درباره این روبات‌ها به قدر کافی تأمل اخلاقی صورت نگرفته است تا از آسیب‌هایی که استفاده از این روبات‌ها می‌تواند به کرامت انسانی بیماران بزند، پیشگیری شود. اخلاق مراقبت، یکی از نظریات اخلاقی است که می‌تواند چارچوبی را برای تحلیل مخاطرات و مزایای این روبات‌ها در اختیار ما قرار دهد.

آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir