• سرفصل اخبار
    • پربازدیدترین اخبار
    •  
    • فهرست اخبار
      جایگاه کلان‌داده‌ها، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی

      نگاهی به آینده

      جایگاه کلان‌داده‌ها، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی

      در این گزارش از نتایج تحقیق جدیدی رونمایی می‌شود که به‌کارگیری هوش مصنوعی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی را به دقت بررسی می‌کند. محتوای این گزارش حاصل مصاحبه‌ای با بن لوریکا، رییس شرکت «Gardient Flow» و دیوید تالبی، مدیر ارشد فناوری شرکت «John Snow Labs»، در مورد یافته‌ها و وضعیت هوش مصنوعی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی است که در ادامه آورده شده است.

      رای نوشت/ تأثیر رسانه‌های اجتماعی در انتخابات: خوب، بد و زشت

      تجربه‌خوانی انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 آمریکا

      رای نوشت/ تأثیر رسانه‌های اجتماعی در انتخابات: خوب، بد و زشت

      بخش پژوهش دانشگاه مریلند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته در ایالات متحده، گزارشی درباره جنبه‌های مثبت و منفی اثرگذاری رسانه‌های اجتماعی بر این رخداد منتشر کرد. اکنون با توجه به نزدیکی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور ما به نظر می‌رسد این گزارش که در 3 نوامبر 2020 منتشر شده، نکات درخور توجهی برای تأمل در مورد اثرگذاری شبکه اجتماعی بر وضعیت سیاسی ـ اجتماعی ما نیز در بر دارد که مرور آن خالی از لطف نیست.

      حکمرانی داده‌ها در اقتصاد دیجیتال

      حکمرانی داده‌ها در اقتصاد دیجیتال

      کشف چگونگی اداره اکوسیستم پیچیده داده‌ها و مدیریت خطرات آنها، تبدیل به یک اولویت اصلی برای سیاست‌گذاران جهان شده است. شبکه امیدیار با مشارکت بخش رفاه و توسعه فناوری مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی ، مجموعه‌ای از اصول حاکمیت داده‌ها را برای کشورهای عضو گروه 20 تدوین کرده‌اند. این اصول می‌تواند چارچوب‌های حاکمیت داده‌ها را به سراسر جهان توسعه دهد.

      «تغییر بزرگ»

      یادداشت انتقادی یکی از مدیران فیسبوک پیرامون حفظ حریم خصوصی در این پلتفرم

      «تغییر بزرگ»

      اندرو بوسوُرث، معاون حوزه واقعیت افزوده و مجازی شرکت فیس بوک، در دسامبر سال گذشته، طی یادداشتی به انتقاد از شرکت فیس بوک در زمینه حفظ حریم خصوصی پرداخت.

      هوش مصنوعی و تاثیر بر اراده انسانی

      هوش مصنوعی و تاثیر بر اراده انسانی

      هوش مصنوعی می‌تواند از نقاط ضعف عادت‌ها و الگوهای تصمیم‌گیری افراد سوءاستفاده کند. مطالعه جدید دیتا61 نشان می‌دهد، هوش مصنوعی می‌تواند بر تصمیم‌گیری انسان تأثیر بگذارد

      رای نوشت/ فیس‌بوک، انتخابات و حریم خصوصی

      رای نوشت/ فیس‌بوک، انتخابات و حریم خصوصی

      نقش کلیدی شبکه‌های اجتماعی بر زندگی فردی و اجتماعی افراد بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از مهمترین اثرات حضور در شبکه‌های اجتماعی دسترسی آنی به انبوهی از اطلاعات درست و نادرست درباره مسائل سیاسی جامعه است، اطلاعاتی که می‌توانند حتی نتیجه انتخابات را تغییر دهند. نمونه‌ای از این اثرگذاری‌ها در انتخابات 2016 ایالات متحده مشاهده شد.

      رای نوشت/ تکنولوژی 5G و  رأی‌گیری اینترنتی

      رای نوشت/ تکنولوژی 5G و رأی‌گیری اینترنتی

      در نوشتار کوتاه پیش‌رو به مسئله اثرات فناوری 5G بر فرایند انتخابات و رای‌گیری، در آینده‌ای نزدیک، خواهیم پرداخت.

      ماجراهای گوگل و استرالیا (پرده دوم)

      ماجراهای گوگل و استرالیا (پرده دوم)

      یکی از اتفاقات جالب در حوزه فضای مجازی که مدت زیادی نیز از آن نگذشته است، جریان سرشاخ شدن دولت استرالیا با غول فناوری شرکت گوگل است. دولت استرالیا در پرده اول این ماجرا به منظور افزایش درآمد ناشران محلی اخبار، گوگل را مجبور تقسیم کردن درآمد ناشی از انتشار این اخبار با آن‌ها نمود و از آن‌جایی که طبیعتا با مخالفت این شرکت مواجه می‌شد، او را تهدید به حذف موتور جستجوی گوگل در کشور خود کرد. این مواجهه شدید اگرچه در بدو امر به نظر می‌رسید کارگر نیفتاد و گوگل زیر بار نرفت، اما بعد از گذشت حدود دو هفته گوگل مجبور شد فرمان دولت استرالیا را جامه عمل بپوشاند. در این بخش مشروح پرده دوم این ماجرا را با هم مرور می‌کنیم:

      هشدار پلیس فدرال آمریکا در مورد پیشرفت جعل‌عمیق در ماه‌های آتی

      هشدار پلیس فدرال آمریکا در مورد پیشرفت جعل‌عمیق در ماه‌های آتی

      ظهور محتوای جعل‌عمیق که تشخیص آن برای نه تنها ماشین‌ها و بلکه انسان‌ها نیز دشوار است، چالش‌هایی را برای جوامع دموکراتیک به همراه دارد. برای پاسخگویی موثر به این چالش‌ها، سیاستگذاران در عین حالی که می‌بایست پیش‌بینی‌هایی در رابطه با روش‌های پیش‌گیری از سواستفاده‌های احتمالی از این فناوری داشته باشند، باید درک صحیحی از چگونگی آشکارسازی محتواهای جعل‌عمیق داشته باشند.

      هوش مصنوعی و رونق تجارت الکترونیک

      هوش مصنوعی و رونق تجارت الکترونیک

      فروش اینترنتی در ماه‌های اخیر افزایش زیادی پیدا کرده است و در نتیجه باعث ایجاد رشد گسترده‌ایی در بخش تجارت الکترونیک شده است. اگر قرار باشد عادت‌های جدید خرید در دنیای واقعی و به‌خصوص در دوران پساکرونا ریشه دوانده و باقی بماند، مشاغل مجبور می‌شوند بادقت الگو و مدل‌های خرید مشتریان را بررسی کرده و آموزش‌ها و تجربیات لازم در این زمینه را در خود پرورش دهند. هوش مصنوعی می‌تواند کمک‌های زیادی را در این زمینه به مشاغل ارائه دهد و نه‌تنها ابزاری برای کمک به بهبود تجربه کاربر و افزایش رضایت مشتری است، بلکه می‌تواند مدیریت پرداخت را تسهیل کرده و تقلب‌های احتمالی را تشخیص دهد.

آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir