• سرفصل اخبار
    • پربازدیدترین اخبار
    •  
    • فهرست اخبار
      عملیات‌های سازمان‌یافته در شبکه‌های اجتماعی از توهم تا واقعیت

      عملیات‌های سازمان‌یافته در شبکه‌های اجتماعی از توهم تا واقعیت

      در این گفت‌و‌گو برای پاسخ به پرسشهای ذیل به بررسی پژوهش‌های بین‌المللی و شواهد منتشر شده تلاش خواهیم داشت.
      عملیات‌های سازمان یافته در شبکه‌های اجتماعی چه هستند و چگونه صورت می‌پذیرند؟ آیا ردپایی از عملیات‌های سازمان یافته در فضای شبکه‌های اجتماعی و همچنین عملیات تاثیر در ایران دیده می‌شود و مستندات آن چیست؟ این عملیات در چه مواردی و توسط چه عواملی اجرا می‌شود؟ میزان اثرگذاری عملیات‌های سازمان یافته بر تحولات اجتماعی اخیر چقدر است؟

      DIBICHAIN- نگاشت دیجیتال چرخه عمر محصولات

      DIBICHAIN- نگاشت دیجیتال چرخه عمر محصولات

      یک محصول در طول عمر خود چقدر انرژی مصرف می‌کند و چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟
      در حال حاضر، ارزیابی چرخه عمر محصولات یا LCA یک چالش بزرگ برای اکثر شرکت‌ها است. یکی از دلایل اصلی این امر طولانی بودن و پیچیدگی زنجیره تأمین است که اغلب کشورها و حتی قاره‌ها را دربرمی گیرد.

      نقش مغفول حکمرانی داده در صنعت کشاورزی

      نقش مغفول حکمرانی داده در صنعت کشاورزی

      امروزه عملیات بخش کشاورزی به لطف استفاده مؤثر از خدمات کشاورزی دیجیتال مبتنی بر داده، بسیار مقرون به صرفه تر و کارآمدتر از گذشته شده است. با این حال، شیوه های نوین کشاورزی دیجیتال نگرانی هایی عمده ای در زمینه مدیریت داده های کشاورزی همانند: چه کسی مالک داده ها است، چه کسی از حقوق قانونی استفاده از آن برخوردار است و آیا نیازی به تدوین قوانین و مقررات در همین زمینه وجود دارد یا خیر ایجاد نموده است.

      نباید از جایگاه ویژه پژوهش‌های فضای مجازی غافل شد

      معاون فرهنگی وزیر علوم در بازدید از پژوهشگاه فضای مجازی:

      نباید از جایگاه ویژه پژوهش‌های فضای مجازی غافل شد

      معاون فرهنگی وزیر علوم در بازدید از فضای جدید پژوهشگاه فضای مجازی، به جایگاه ویژه پژوهش‌های فضای مجازی در عصر حاضر تاکید کرد و گفت: این پژوهشگاه در توسعه پژوهش‌های کشور می‌تواند نقشی مهمی ایفا کند.

      دیجیتالی کردن نظارت بانکی

      دیجیتالی کردن نظارت بانکی

      اروپا در حال تحول دیجیتالی است. شاخص اقتصاد و جامعه دیجیتال کمسیون اروپا ، سال گذشته، در جایگاه 55 در مقیاس 0 تا 100 قرار گرفت که این نشان میدهد از یک طرف دیجیتالی سازی به طور پیوسته در این قاره در حال انجام است و از طرف دیگر هنوز راه زیادی در پیش دارد.

      معرفت دومین شرط مسئولیت پذیری

      هوش مصنوعی و مسئله توزیع مسئولیت(بخش دوم)

      معرفت دومین شرط مسئولیت پذیری

      در قسمت اول بیان کردیم که از نگاه ارسطو، شرط اول مسئولیت پذیری کنترل و شرط دوم داشتن معرفت است. شرط اول در قسمت قبل شرح داده شد. در این قسمت به توضیح شرط معرفت و به عبارت دیگر شفافیت و تبیین پذیری میپردازیم.

      کنترل اولین شرط مسئولیت‌پذیری

      هوش مصنوعی و مسئله توزیع مسئولیت(بخش اول)

      کنترل اولین شرط مسئولیت‌پذیری

      هوش مصنوعی در حوزه های مختلفی باعث انجام خودکار بسیاری از کارها شده و این روند در حال گسترش است. یکی از مهمترین پرسش ها که در حوزه های مطالعات اخلاقی و حقوقی هوش مصنوعی مطرح می شود، این است که مسئول خطاهای سرزده از این سیستم های هوشمند کیست؟

      افزایش دو برابری شرکت هایی که به بیمه سایبری دسترسی ندارند

      افزایش دو برابری شرکت هایی که به بیمه سایبری دسترسی ندارند

      در سال آتی، تعداد شرکت‌هایی که نمی‌توانند به بیمه سایبری دسترسی پیدا کنند به دو برابر افزایش خواهد یافت:

      تأثیر حذف کوکی های شخص ثالث بر شرکت های تبلیغات دیجیتال

      نقض حریم خصوصی در تبلیغات هدفمند و راهکار سندباکس گوگل (بخش سوم)

      تأثیر حذف کوکی های شخص ثالث بر شرکت های تبلیغات دیجیتال

      در دو یادداشت قبل، فرآیند تبلیغات دیجیتال بر پایه کوکی و سندباکس گوگل معرفی و راهکارهای گوگل جهت حفظ حریم خصوصی کاربران مورد بررسی قرار گرفت. در این یادداشت تأثیر حذف کوکی های شخص ثالث بر شرکت های تبلیغات دیجیتال بررسی شده و جایگزین های موجود معرفی شده است.

      تقابل چین و آمریکا: جاده ابریشم دیجیتال و طرح «مارشال دیجیتال»

      تقابل چین و آمریکا: جاده ابریشم دیجیتال و طرح «مارشال دیجیتال»

      دولت چین در سال 2015 «جاده ابریشم دیجیتال» را به عنوان بخشی از اهداف ابتکار «یک کمربند، یک راه» و برای ایجاد اتصالات پایه‌‌ریزی کرد. این جاده، بخش فناورانه ابتکار «یک کمربند، یک راه» است.
      طرح «جاده ابریشم دیجیتال» برای چین صرفاً یک پروژه زیرساختیِ ساده محسوب نمیشود؛ بلکه چین آن را راه حلی برای کمرنگ کردنِ نظم دیجیتالیِ آمریکامحور در آسیا و جهان و تبدیل آن به نظم دیجیتالی چین محور می داند. هدف چین از این ابتکار، ارتقای نوآوری و تولید و قابلیت های مبادلات فناوری‌‌های داخلیِ چین است.

آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir