• کتاب" حقیقت درباره ۵۰اسطوره اینترنت: سواد رسانه ای و نگاه انتقادی" منتشر شد

      به همت انتشارات پژوهشگاه فضای مجازی

      کتاب" حقیقت درباره ۵۰اسطوره اینترنت: سواد رسانه ای و نگاه انتقادی" منتشر شد

      کتاب" حقیقت درباره ۵۰اسطوره اینترنت: سواد رسانه ای و نگاه انتقادی" منتشر شد

      به موازات توسعه فناوری، ابعاد رفتار کاربران و نیز پیامدهای استفاده آن‌ها از اینترنت و نیز شبکه‌های وابسته به آن نیز روز به روز پیچیده‌تر و گسترده‌تر می‌شود.

      به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، اگر تا چندی پیش بحث «استفاده» یا «عدم استفاده» از اینترنت یا «عضویت» یا «عدم عضویت» در شبکه‌های اجتماعی مطرح بود، امروزه جامعه و به طور خاص طیف وسیعی از کاربران در بین حجم انبوهی از موضوعات و مسائل فنی با آثار و پیامدهای فراوان و طولانی مدت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دینی همچون «اثرات استرایسند»، «الگوریتم پروتکل‌های اینترنتی»، «واقعیت رمزگذاری پایان-به-پایان»، «دارک وب»، «فیلترینگ حبابی»، «حقوق دیجیتال»، «حق فراموش شدگی»، «آستروتورفینگ و شهرت جعلی»، «فناوری نظیر به نظیر»، «دستکاری یا سرقت اطلاعات» و ده‌ها مقوله فنی، حقوقی و ارتباطی دیگر آشکارا سردرگم و رها شده است.

      از این رو در بخشی از مقدمه این کتاب آمده در این کتاب به بیان حقیقت درباره اسطوره هایی همچون زمین صاف است، واکن ها مضر هستند و ... نخواهیم پرداخت بلکه بیشتر با اسطوره های مرتبط با خود اینترنت سروکار داریم. دراین راستا به مفهوم گسترده ای از اسطوره تکیه خواهیم کرد که توسط رولان پارت نظریه پرداز فرهنگی تاثیرگذار فرانسوی مطرح شده است. در این کتاب آمده اسطوره عبارت است از یک ساختار فرهنگی مشتمل بر حقایق جهانی که در قالب باور عمومی تجلی پیداکرده است.

      برای دریافت کتاب، اینجا کلیک کنید.
      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir