• گفتگو پیرامون موضوع و محورهای همایش زندگی معنادار در عصر فضای مجازی

      گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی و گروه فلسفه علم دانشگاه شریف برگزار می‌کند:

      گفتگو پیرامون موضوع و محورهای همایش زندگی معنادار در عصر فضای مجازی

      گفتگو پیرامون موضوع و محورهای همایش زندگی معنادار در عصر فضای مجازی

      بحث از معنا و مقصود زندگی همواره برای نوع بشر موضوعیت‌ داشته‌است، با این حال، در چند قرن اخیر، بحران معنا و احساس پوچی به‌ امری فراگیر و پرسش از معنای زندگی به یکی از سئوالات اصلی و اساسی بشر تبدیل شده‌ تا آن‌جا که کامو بحث از ارزش زندگی را یگانه‌ پرسش راستین فلسفه می‌خواند.


      به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، از این روی فیلسوفان بسیاری به این مسئله پرداخته و نظریات گوناگونی را در این حوزه پرورانده‌اند.

      با ظهور و گسترش روزافزون فناوری به‌خصوص فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در عصر فضای مجازی معنادار و بحران معنا، شکلی جدی‌تر و جدیدتر به خود گرفته و نگاه فیلسوفان اطلاعات و نظریه‌های مختلف اخلاق را به خود معطوف کرده است.

      همایش زندگی معنا‌دار در عصر فضای مجازی که قرار است در هفتم تیرماه توسط گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی و گروه فلسفه علم دانشگاه شریف برگزار شود، مجالی برای هم‌اندیشی پیرامون این مسائل است.
      در همین راستا گفتگویی با حضور محمدسبحان جلیلیان دانش‌آموخته فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگر فلسفه اندیشکده جامعیت و دبیر علمی همایش درباره موضوع و محورهای همایش انجام خواهد شد.

      در‌ ابتدای این گفت و گو در بابِ پرسش از معنای زندگی و نظریات معناداری، نظریه‌های اخلاقی، فلسفه و اخلاق فناوری و بحران معنا در عصر فضای مجازی نظراتی مطرح خواهد شد و سپس سؤالاتی برای پژوهش‌های آتی طرح می‌شود.
      این گفتگو روز چهارشنبه 24 فروردین‌ماه، ساعت 10 صبح، در پژوهشگاه فضای مجازی برگزار و به صورت آنلاین در صفحه اسکای روم پژوهشگاه پخش خواهد شد.


      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir