• کتاب راهنمای اجرایی دولت به مثابه پلتفرم، منتشر شد

      از سوی انتشارات پژوهشگاه فضای مجازی؛

      کتاب راهنمای اجرایی دولت به مثابه پلتفرم، منتشر شد

      کتاب راهنمای اجرایی دولت به مثابه پلتفرم، منتشر شد

      کتاب راهنمای اجرایی دولت به مثابه پلتفرم با ترجمه مهدی یخچالی و محمد واثقی بادی از سوی پژوهشگاه فضای مجازی منتشر شد.

      به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، این کتاب به نویسندگی ریچارد پوپ در 15 فصل منتشر شده است. در بخشی از مقدمه و پیشگفتار این کتاب آمده یکی از نقدهای وارد بر روش مرسوم سازمان ها و دولت ها در الکترونیک کردن خدمات دولتی، «دیجیتال کردن دنیای کاغذها» است. ضعف اشتراک گذاری داده، تکثیر چندباره داده، طراحی خدمات بر مبنای ساختار سازمانی بهجای نیاز مردم، موازی کاری در طراحی، انحصار در ارائه خدمات و ... ازجمله اشکالاتی است که به این شیوه وارد شده است. همچنین باید به دنبال راهی بود که ضمن کاهش هزینه، امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتر دولت به مردم فراهم شود.

      تغییر این وضعیت، مستلزم تغییر تفکر دولت به نحوه ارائه خدمات دولتی است؛ تحولی که فراتر از تغییر سطحی در رویه های انجام کارها یا بهینه سازی آنهاست. ایده «دولت به مثابه پلتفرم» چند سالی است در دنیا ارائه شده و مدعی است می تواند این تحول را ایجاد کند.

      این کتاب تحت برنامه HKS Digital مدرسه هاروارد کندی تألیف شده است. در این کتاب اجرایی، ریچارد پوپ، پیشنهادها و راهنمایی های پیشگفتار 8 عملی برای توسعه پلتفرم های بین دولتی ارائه می دهد؛ راهنمایی هایی که بتواند موجب ازبین رفتن سیلوهای (سیستم‌های مجزا) سازمانی، صرفه جویی در هزینه ها و تغییر در نوع خدماتی که توسط دولت قابل ارائه است، شود.

      نویسنده با اشاره به نقش پلتفرم ها در موفقیت دنیای کسب وکار، به استفاده از این ایده در متحول کردن دولت می پردازد. به عقیده نویسنده، دولت به مثابه خدمات بهتری را برای مردم متصور و این کار را به گونه ای پلتفرم، اساسا ممکن می سازد که کارگزاران دولتی و سیاستمداران و نیز بخش خصوصی و غیرانتفاعی بتوانند ساده تر و سریعتر نیازهای مردم را برآورده کنند.
      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir