اگرچه ممکن است به نظر برسد که فیسبوک با داشتن 2.6 میلیارد کاربر روزانه در اینستاگرام ، واتس اپ ، مسنجر و شبکههای اجتماعی نامدار آن، بر فضای رسانه های اجتماعی مسلط است؛ عنوان پرکاربردترین پلتفرم رسانههای اجتماعی در ایالات متحده به یک رقیب دیگر در سیلیکونولی می رسد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی به نقل از مجازیست، بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی در سال 2021، YouTube متعلق به گوگل بیشترین دسترسی را در میان بزرگسالان ایالات متحده دارد.
براساس نظرسنجی انجام شده بین 25 ژانویه و 8 فوریه، 81 درصد از پاسخ دهندگان 18 ساله و بالاتر از YouTube استفاده کردهاند، در حالی که فیس بوک با 69 درصد، دوم شد.
اینستاگرام تنها با 40 درصد نسبت به Pinterest ، LinkedIn ، Snapchat و Twitter به میزان یک سوم فاصله دارد. با توجه به نقش Twitter در گفتمان عمومی طی چند سال گذشته ، دسترسی Twitter به 23 درصد به ویژه قابل توجه است.
در میان 10 پلتفرم برتر ، YouTube و Reddit تنها پلتفرمهایی بودند که از نظر آماری از سال 2019 ، زمانی که Pew آخرین نظرسنجی مشابه را انجام داد، افزایش قابل توجهی داشته اند.