• برگزاری 30 رویداد و نشست تخصصی در پژوهشگاه فضای مجازی

      بررسی گزارش عملکرد سالانه گروه ها نشان می‌دهد

      برگزاری 30 رویداد و نشست تخصصی در پژوهشگاه فضای مجازی

      برگزاری 30 رویداد و نشست تخصصی در پژوهشگاه فضای مجازی

      پژوهشگاه فضای مجازی سال گذشته را با نگارش 285 یادداشت، 49 گزارش و 30 رویداد و نشست سپری کرد.

      به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، گروه مطالعات اقتصادی پژوهشگاه فضای مجازی با تدوین ۶۰ یادداشت و ۷ گزارش و برگزاری دو رویداد نیز از گروه های فعال سال گذشته پژوهشگاه فضای مجازی بوده است. این دفتر در سال گذشته در کنار 60 یادداشت نگارش شده، اقدام به برگزاری «همایش بزرگ اقتصاد دیجیتال و مشاغل و نشست بانک مرکزی ناچار به پذیرش رمزارزها است»؟ کرده است.

      گروه مطالعات اسلامی این پژوهشگاه نیز نسبت به برگزاری ۱۴ رویداد و تدوین ۱۳ گزارش و ۱۰ یادداشت اقدام کرده است. این گروه در سال گذشته با برگزاری کارگاه های آموزشی همچون کارگاه «بلاک‌چین و ارزهای رمزپایه»،کارگاه «حکمت بازی‌های دیجیتال» و کارگاه «عصر فضای مجازی و آینده جامعه اسلامی» یکی از فعال ترین گروه های پزوهشگاه فضای مجازی در سال گذشته بوده است. در عین حال نخستین جشنواره طراحی سوالات فقهی فضای مجازی و هفتمین نشست از سلسله نشست های «زن، خانواده و فضای مجازی» نیز به همت این دفتر برگزار شد که بخشی از نشست های دفتر مطالعات اسلامی در سال گذشته بوده است. برگزاری نمایشگاه فضای مجازی و نخستین جشنواره «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

      گروه فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر گروه هایی بود که در سال 99 ضمن برگزاری 6 رویداد و نشست، 45 یادداشت و 5 گزارش منتشر کرد.برگزاری4 جلسه شورای گروه، سمینار بازی‌های رایانه‌ای و شبکه ملی اطلاعات و وبینار «راهبرد فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی» از جمله اقدامات این گروه درسال گذشته بوده است.

      گفتنی است، پژوهشگاه فضای مجازی با هدف پشتیبانی علمی و پژوهشی از شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و ارایه پیشنهادات سیاسی، راهبری و کاربردی به مسئولان کشور در حوزه فضای مجازی تاسیس شد. بخشی از وظایف این پژوهشگاه هدایت پژوهش های فضای مجازی در عرصه سیاست گذاری و اجرایی، پایش و ارزیابی مستمر وضعیت فضای مجازی، طراحی مدل حکمرانی تحول دیجیتال و فضای مجازی و حمایت هدفمند از ایده ها و طرح های پژوهشی، آثار، تالیفات و پژوهشگران فضای مجازی است.

      روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی
      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir