• بازدید جانشین ریاست جامعه المصطفی از دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی

      بازدید جانشین ریاست جامعه المصطفی از دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی

      بازدید جانشین ریاست جامعه المصطفی از دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی

      به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید خالق پور قائم مقام ریاست جامعه المصطفی با حضور در دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی با مدیر این دفتر دیدار کرد.

      در این دیدار حجت الاسلام حاج‌حسینی با تشریح فعالیت‌های دفتر اظهار داشت:

      «یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبری، مسئله فضای مجازی است که بارها بر مدیریت و ساماندهی آن تاکید داشته‌اند.»

      وی ادامه داد:

      «در حال حاضر آمریکا از طریق حکمرانی خود بر فضای مجازی، بدون جنگ و خونریزی و مصرف هزینه‌های کلان جنگ سخت، کشورگشایی می‌کند و با راه‌اندازی سرویس‌های مختلف، ملت‌ها را به سمت خود می‌کشاند و اگر به همین منوال پیش رود پیش‌بینی می‌شود دولت‌ها تنها به مثابه پلیس‌های محلی را جهت نظارت بر اجرای قوانین تعریف شده شرکت‌ها بر فضای مجازی، نقش ایفا می‌کنند.»



      حجت الاسلام حاج حسینی خاطرنشان کرد:

      «این مهم، ضرورت پرداختن به مسئله «حکمرانی اسلامی بر فضای مجازی» را بیش از پیش روشن می‌کند. این امر نیازمند تربیت پژوهشگران و فقیهان متخصصی است که بتوانند در این زمینه نظریه پردازی کنند و پاسخگوی مسائل اسلامی و فقهی فضای مجازی باشند.»


      حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با تاکید بر اهمیت فضای مجازی، تصریح کرد:

      «بحمدلله جامعه المصطفی توانسته با جذب و تربیت طلاب و دانشجویانی از سراسر دنیا، جریان تفکر اسلام ناب را در جهان ترویج کند و یکی از ابزاری که سبب توفیق در این امر شده، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی بوده است. مجموعه‌های مختلفی به صورت خود جوش و جزیره‌ای در حال فعالیت هستند که نخ اتصال همه آن‌ها، همان تفکر ناب اسلامی است که مانند چراغی، هدایتگر مسیر این مجموعه‌های به ظاهر جدا است.»



      وی ادامه داد:

      «ویژگی دوم جامعهالمصطفی تنوع فعالیت‌ها و ظرفیت‌های انسانی است. باید برای بروز این استعدادها با طرح و برنامه‌های مشخص و مبتنی بر واقعیات، شروع به فعالیت کرد که در غیر این صورت دچار آفات متعدد و خسارت باری می‌شویم. همین تنوع در نیروی انسانی و فعالیت‌ها در فضای مجازی سبب شده که ابتکار عمل را در دست داشته باشیم و دشمن را زمینگیر کنیم، طوری که با تمام فشارها و امکانات خود، نتوانسته مانع این جریان‌سازی شود. تحریم المصطفی دلیلی بر اثبات زبونی دشمن است که پوشش و نقاب خود را در این زمینه برداشت و رسما وارد میدان شود تا شاید در این حرکت خللی وارد کند.»



      جانشین ریاست جامعه المصطفی با اعلام آمادگی در زمینه پیشبرد اقدامات مشترک با دفتر مطالعات اسلامی پژوهشگاه فضای مجازی تاکید کرد:

      «جامعه المصطفی از ظرفیت تعداد زیادی از پژوهشگران اسلامی در سراسر دنیا بهره می‌برد که با برنامه‌ریزی مشخص و دقیق می‌توان از این ظرفیت‌ها بهره برد. باید جلساتی با حضور کارشناسان در این زمینه برگزار شود تا به بهترین شکل ممکن این همکاری‌ها صورت پذیرد.»





      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir