• برگزاری جلسه سوم شورای گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه

      برگزاری جلسه سوم شورای گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه

      برگزاری جلسه سوم شورای گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه

      به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، جلسه سوم شورای گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه در روز شنبه مورخ 16/8/99 از ساعت 14 الی 16 به صورت مجازی برگزار شد.

      در این جلسه که با موضوع بررسی پیشنهاد پروژه «مطالعه و بررسی قدرت در عصر فضای مجازی: مفهوم، چالش‌ها و راهکارهای مواجهه» برگزار شد، پیشنهاد مذکور توسط آقای دکتر سید جمال قریشی ارائه شد و حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و نقدهای خود پیرامون این پیشنهاد پرداختند. پیشنهاد پروژه حاضر که از نوع بنیادین و راهبردی بوده و توسط دکتر سعید نریمان با همکاری دکتر قریشی تهیه شده است، قرار است ضمن بازخوانی مفهوم قدرت در عصر فضای مجازی به برشماری چالش‌ها و مسائل کلی پیرامون آن پرداخته و به ارائه راهکارهای مواجهه با این چالش‌ها به خصوص در حوزه حکمرانی و سیاست‌گذاری فضای مجازی بپردازد. این پروژه در واقع به بررسی این امر می‌پردازد که مفهوم قدرت در عصر ارتباطات-اطلاعات چه مسیری را خواهد رفت و چگونه هم در شکل‌دهی عصر جدید نقش‌آفرینی می‌کند و هم خود متأثر از این فضا می‌شود.

      شایان ذکر است که در این نشست دکتر سعید نریمان دکتری اندیشه سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و استادیار پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر سید جمال قریشی دکتری فلسفه دانشگاه اصفهان، محمدهادی محمودی دانش‌آموخته دکتری عرفان اسلامی پژوهشکده امام خمینی و پژوهشگر فلسفه غرب، مهدی خلیلی دانش‌آموخته دکتری فلسفه علم و فناوری دانشگاه شریف و محقق وابسته دانشگاه فو آمستردام، ابوطالب صفدری دانش‌آموخته دکتری فلسفه علم و فناوری دانشگاه شریف و عضو اندیشکده مهاجر، سبحان جلیلیان ارشد فلسفه علم دانشگاه شریف و پژوهشگر فلسفه و اخلاق فناوری، بهزاد خداقلی‌زاده دانش‌آموخته ارشد فلسفه علم شریف و عضو اندیشکده مهاجر و محمدمهدی نصر هرندی، مسئول گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه حضور داشتند.
      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir