• حضور دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی در اولین نمایشگاه هوش مصنوعی و علوم اسلامی

      حضور دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی در اولین نمایشگاه هوش مصنوعی و علوم اسلامی

      حضور دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی در اولین نمایشگاه هوش مصنوعی و علوم اسلامی

      غرفه دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی، عصر یکشنبه 4 آبان ماه 1399 در حاشیه نخستین همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی، برپا شد.

      عصر یکشنبه 4 آبان 1399 اولین همایش علوم اسلامی و هوش مصنوعی برگزار شد و در کنار این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای علوم اسلامی در زمینه هوش مصنوعی در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.
      یکی از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه، غرفه دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی بود که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت و شخصیت‌ها و علاقه‌مندان از نزدیک با فعالیت‌ها و دستاوردهای دفتر آشنا شدند.

      جدیدترین دستاوردهای حوزه در زمینه هوش مصنوعی در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شد و بسیاری از علما و پژوهشگران در این زمینه از این نمایشگاه دیدن کردند.

      حجت الاسلام والمسلمین دکتر عسگر دیرباز رییس دانشگاه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در غرفه دفتر مطالعات از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های دفتر قرار گرفت و از جدیدترین آثار پژوهشی دفتر اطلاع یافت.

      در خلال این نمایشگاه آیت‌الله محمد مهدی شب زنده‌دار عضو شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در غرفه از فعالیت‌ها و آثار دفتر مطالعات اسلامی اطلاع یافت.

      هم‌چنین مهندس محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان ایتا با حضور در غرفه در زمینه مطالعات اسلامی و پژوهش‌ها و دیگر اقدامات و برنامه‌های دفتر مطالعات اسلامی، با حجت الاسلام صدوق به گفت و گو پرداخت.

      دکتر جوادی مدیرعامل مدرسه فقاهت از دیگر بازدیدکنندگان غرفه دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی بود که در زمینه انتقال تجربیات و بررسی زمینه‌های همکاری و تعاملات بیشتر رایزنی کرد.

      هم‌چنین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با حضور در غرفه از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های دفتر مطالعات اسلامی قرار گرفت.

      آیت الله عباس رفعتی نایینی با حضور در غرفه دفتر مطالعات ضمن اطلاع از فعالیت‌های دفتر در خصوص درس خارج فقه فضای مجازی که توسط ایشان در حال برگزاری است به گفت و گو پرداخت.

      هم‌چنین حجت الاسلام والمسلمین احمدی تبار قائم مقام و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز از غرفه بازدید و در زمینه ادامه همکاری مجمع با دفتر مطالعات با حجت الاسلام حاج حسینی مدیر این دفتر، رایزنی کرد.

      آیت الله محمود رجبی قائم‌مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم میهمان دیگر غرفه دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی بود که از دو اثر دفتر در زمینه هوش مصنوعی با عناوین «نظام مسائل و کاربردهای فناوری هوش مصنوعی در اجتهاد» و « نظام موضوعات، مسائل و کاربردهای فقهی تکنولوژی هوش مصنوعی» و دیگر آثار پژوهشی بازدید کرد.


      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir