• دیدار اعضای دفتر مطالعات اسلامی پژوهشگاه فضای مجازی با آیت الله مبلغی

      دیدار اعضای دفتر مطالعات اسلامی پژوهشگاه فضای مجازی با آیت الله مبلغی

      دیدار اعضای دفتر مطالعات اسلامی پژوهشگاه فضای مجازی با آیت الله مبلغی

      اعضای دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی درتاریخ 1399/04/21 با آیت الله مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کردند.

      آیت الله احمد مبلغی در این دیدار با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال سیطره انداختن بر اندیشه بشر است یادآور شد: مسائل فضای مجازی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و نمی­­توان در این عرصه با شتابزدگی به نفی و اثبات مسائل پرداخت.
      ایشان در ادامه افزود: در عصر حاضر چند چالش اساسی فراروی دین قرار دارد که دو مورد از این چالش­ها جدی­تر به­نظر می­رسد؛ یک چالش مسئله حقوق بشر است و چالش دیگر بحث رسانه و فضای مجازی می­باشد. در مواجهه با این دو چالش باید فعالانه عمل نمود در غیر این صورت در هاضمه تمدن غرب بلعیده خواهیم شد.
      رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت پرداختن به مسائل فضای مجازی بیان داشت: دستیابی به فضای مجازی اسلامی نیازمند قانون­گذاری است و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس این آمادگی را دارد که در زمینه مطالعات فقهی- حقوقی این دسته از مسائل ورود کند.
      عضو مجلس خبرگان رهبری در انتهای این دیدار افزود: در زمینه­ مسائل فضای مجازی باید توجه ویژه­ای به مبحث آینده­پژوهی کرد و لازم است ورود جدی به این عرصه داشته باشیم.
      در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حاج حسینی، مدیر دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت­های دفتر، بر ضرورت تحقیقات اسلامی در حوزه فضای مجازی تاکید کرده و خواستار همکاری­ و تعامل میان دو مجموعه شد.

      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir