• دیدار اعضای دفتر مطالعات اسلامی پژوهشگاه فضای مجازی با آیت الله سید احمد خاتمی

      دیدار اعضای دفتر مطالعات اسلامی پژوهشگاه فضای مجازی با آیت الله سید احمد خاتمی

      دیدار اعضای دفتر مطالعات اسلامی پژوهشگاه فضای مجازی با آیت الله سید احمد خاتمی

      اعضای دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی، 28 خرداد ماه 1399 با آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کردند.

      به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی، آیت الله خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این دیدار یادآور شد: فضای مجازی با سرعت بسیار بالایی در حال پیشروی است و تحولات آن با شتاب فزاینده­ای جهان را فراگرفته است.
      ایشان در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به مسئله حکمرانی در فضای مجازی بیان داشت: در عصر حاضر، فضای مجازی مرزها را درنوردیده است و در سطح دنیا تبدیل به مقوله دولت در دولت‌­ها شده است.
      عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از وضعیت موجود فضای مجازی کشور و عدم اهتمام مسئولین مربوطه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌­ای به مسئله فضای مجازی دارند؛ از همین رو فرمودند «اگر من این مسئولیت کنونی را نداشتم حتما مدیریت فضای مجازی کشور را بر عهده می‌­گرفتم».
      آیت الله خاتمی در انتهای این دیدار بیان داشت: ما بحمدلله دو سال است که در حوزه علمیه قم مشغول به تدریس فقه معاصر هستیم و این آمادگی را داریم که مسائل فقهی فضای مجازی را محور کرسی خارج خود قرار دهیم.
      در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حاج حسینی، مدیر دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون عملکرد دفتر، به فعالیت­­ سایر کشورهای اسلامی در زمینه مطالعات اسلامی فضای مجازی اشاره کرده و بر ضرورت ورود جدی حوزه­‌های علمیه به این عرصه تاکید ورزید.

      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir