• کرونانوشت/ کرونا کوین و افول اخلاق در عصر مدرن

      کرونانوشت/ کرونا کوین و افول اخلاق در عصر مدرن

      کرونانوشت/ کرونا کوین و افول اخلاق در عصر مدرن

      طبق پست منتشر شده در ۲۰ فوریه در ردیت ، شرکتی موفق به توسعه کوینی منحصر به فرد بر بستر اتریوم شد. این کوین که کرونا کوین نامیده می‌شود، چه باور کنید یا نه، شاخص مرگ است.

      کروناویروس از زمان پیدایش تا به امروز، زندگی بسیاری از مردم چین و دیگر کشورها را به کام مرگ کشانده است. در میان این اوضاع بحرانی، یک شرکت یک ارز دیجیتال به نام کروناکوین (NCOV) را معرفی کرده است. کروناکوین در واقع یک توکن با پشتیبانی اتریوم است که با افزایش تلفات به ارزش آن افزوده می شود. به عبارت دیگر، با گسترش هرچه بیشتر ویروس، کروناکوین ارزشمندتر می‌شود. الگوریتم منحصر به فرد طراحی این کوین، به گونه‌ای است که هر مرگ باعث افزایش سرمایه سرمایه‌گذاران کرونا کوین می‌شود.

      از آن‌جایی‌که این کوین سطح اخلاقیات را پایین می‌آورد، این مسئله باعث نارضایتی گسترده و احساس انزجار در صنعت رمزنگاری شده است و بسیاری از افراد احساس نارضایتی خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی ابزار کرده‌اند.

      با این حال ممکن است هدف از ایجاد و معرفی چنین کوینی آن‌چنان هم که تصور می‌شود بد و منفی نباشد. بر اساس وب‌سایت رسمی کرونا توکن، این توکن که احتمالاً افت اقتصادی را در پی خواهد داشت، به تلاش‌های امدادی کمک خواهد کرد. بدین ترتیب که ۲۰ درصد از کل فروش این توکن به صلیب‌سرخ اهدا خواهد شد تا به قربانیان کمک شود از این بیماری هولناک رهایی یابند. علاوه براین خود توکن هم بسته به میزان تلفات ناشی از شیوع ویروس، هر ۴۰ ساعت می سوزد. بنابراین اینطور می‌توان گفت که کل عرضه کرونا کوین در حقیقت به جمعیتی بستگی دارد که موجب افزایش اعتبار و یا برعکس موجب توقف تولید آن می‌شوند.

      نگارنده: محمدمهدی رضاپور
      تهیه شده در گروه علوم و فناوری‌های نوین پژوهشگاه فضای مجازی

      لینک منبع

      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir