• کرونانوشت/ جهش 40 درصدی فروش بیمه آنلاین به دنبال شیوع کرونا در هند

      کرونانوشت/ جهش 40 درصدی فروش بیمه آنلاین به دنبال شیوع کرونا در هند

      کرونانوشت/ جهش 40 درصدی فروش بیمه آنلاین به دنبال شیوع کرونا در هند

      در چند هفته گذشته، با افزایش موارد مثبت مربوط به ویروس کوید-19 در هند، تقاضا برای بیمه‌نامه‌های زندگی و بیمه درمانی افزایش‌یافته است. بیمه درمانی شاهد جهش 35-40 درصدی در پلتفرم خود بوده است، در‌حالی‌که بیمه عمر 20 درصد رشد را در این مدت به ثبت رسانده است. اگرچه این صنعت همیشه در مارس شاهد رشد جدی است؛ زیرا مردم قبل از پایان سال مالی سعی در خرید بیمه‌نامه دارند. اما امسال این رشد در مقایسه با متوسط رشد 10 درصدی هر گروه در سال‌های گذشته، بیشتر بوده است.

      بیمه Digit (یکی از بیمه‌های دیجیتال در هند) شاهد افزایش 50 درصدی در میانگین بیمه‌­نامه‌های فروخته‌شده در یک روز ماه مارس نسبت به سراسر ماه ژانویه بود. این شرکت واکنش خوبی برای محصول بیمه­‌ای خاص خود که در هفته اول مارس به بازار عرضه شد، دریافت کرد. برای بیمه‌­گذاران سنتی که محصولات خود را در درجه اول از طریق نمایندگان بیمه می­‌فروشند، روند متفاوتی قابل‌مشاهده است. دکتر پراکاش [1] می‌گوید: در مارس تعداد بیمه‌نامه‌های فروخته‌شده به دلیل تعطیلی 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است. وی ادامه داد:
      «کاهش تدریجی در بیمه‌نامه‌های فروخته‌شده از هفته اول مارس تا هفته چهارم وجود داشته است؛ زیرا مدیران فروش و نمایندگان بیمه قادر به دیدار با مشتریان نیستند. با‌این‌حال، ما رشد 32 درصدی در فوریه را در مقایسه با رشد 25 درصدی صنعت به ثبت رساندیم. مردم به لطف آگاهی در مورد ویروس کوید-19 تمایل به خرید بیمه‌نامه داشتند.»
      اگرچه، به‌طور متوسط تنها 10-20 درصد تجارت برای بیمه‌گران سنتی به‌صورت دیجیتالی انجام می‌شود، در شرایط حاضر آن‌ها متوجه شده‌اند که نیاز به افزایش استفاده از خدمات دیجیتالی و خدمات از راه دور دارند. بیمه‌گران مختلف از‌جمله بیمه درمانی HDFC Ergo، Religare، Max Bupa، Max Life و Tata AIA در تلاش هستند تا با استفاده از Policybazaar خدمات جدیدی را برای ارتقاء خدمات درمانی ارائه دهند. هم‌اکنون بیمه سلامت و زندگی می­تواند از طریق Policybazaar بدون معاینه پزشکی جسمی خریداری شود تا بار مراکز درمانی کاهش یابد [3]. در حال حاضر سعی بر این است که تعداد بیشتری از پزشکان و متخصصان برای ارزیابی تلفنی وضعیت سلامتی بیماران به کار گرفته شوند تا تعداد مراجعات حضوری به مراکز درمانی در طی شیوع ویروس کوید-19 کاهش یابد.
      بیمه Max Bupa مشتریان خود را نسبت به استفاده از خدمات دیجیتال در‌زمینه‌ی تجدید بیمه، خرید، پرداخت حق بیمه و کسب اطلاعات و سؤالات پیرامون ویروس کوید-19 ترغیب می­‌کند. مراکز تماس از راه دور آن برای کمک به مشتریان مستقر شده‌اند و تیمی از پزشکان در حال کار برای تحقق بیمه‌نامه‌های جدید هستند. این شرکت به‌زودی قصد دارد تا برنامه‌های Home Health را برای مشتریان خود راه‌اندازی کند. این مسئله کاملاً در ارتباط با شیوع ویروس کوید-19 و تعطیلی مراکز مختلف در کشور هند است.
      در همین حال، Star Health عملیات خود را به‌صورت 100 درصد دیجیتالی برای مشتریان گسترش داده است. این شرکت یک بیمه‌نامه سودمند برای پوشش بیمه همه کسانی که تست کوید-19 آن‌ها مثبت شده و نیاز به خدمات بستری دارند، ارائه داده است. پراکاش می‌گوید: «دلیل اینکه تاکنون ارائه خدمات به‌صورت 100 درصد دیجیتالی نبوده این است که محصولات بیمه از‌نظر طراحی پیچیده هستند، بنابراین درک آن برای افراد دشوار است. به همین دلیل ما اطمینان می‌دهیم که شخصی برای دیدار با مشتریان و توضیح ویژگی‌های محصول به‌صورت حضوری مراجعه می‌کند. در بستر آنلاین، آن­ها مجبورند خودشان از این ویژگی‌های بیمه‌نامه را درک کنند. با‌این‌حال اوضاع فعلی ما را وادار به انجام یک اصلاحات دردناک اما مثبت می‌کند.» درحالی‌که ارائه خدمات به‌صورت آنلاین ممکن است کم‌هزینه و راحت باشد، با‌این‌حال انتشار هرگونه اطلاعات نادرست اختلالاتی را به وجود می‌آورد. به‌عنوان‌مثال اگر افشای مشتری صحیح نباشد و در طول تحقیقات به اثبات برسد، شرکت بیمه از این حق برخوردار است که به‌طور کامل ادعا را رد کند.

      نگارنده: نفیسه صالح نیا (دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس تهران)
      تهبه شده در گروه مطالعات اقتصادی پژوهشگاه فضای مجازی


      منابع:
      1. Dr S. Prakash, managing director, Star Health and Allied Insurance
      2. Pankaj Arora, MD and CEO, Raheja QBE General Insurance
      3. https://www.businesstoday.in/money/insurance/40-jump-in-online-insurance-sales-on-covid-19-lockdown/story/399452.html

      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir