• کرونانوشت/ کمک‌های مالی بلاک‌چین روزنه امیدی در بحران کرونا

      کرونانوشت/ کمک‌های مالی بلاک‌چین روزنه امیدی در بحران کرونا

      کرونانوشت/ کمک‌های مالی بلاک‌چین روزنه امیدی در بحران کرونا

      درمیان بحران کرونا، کمک‌های مالی بلاک‌چین در لندن، روزنه امیدی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه ایجاد کرده است. دو سازمان مبتنی‌بر بلاک‌چین، «Bank Account Based Blockchain» و «CryptoAM.ioT»، برای جمع‌آوری کمک‌های مالی از طریق بلاک‌چین با یک‌دیگر همکاری می‌کنند. این وجوه برای کمک به افراد سالخورده و بخش‌های آسیب‌پذیر صرف می‌شود.

      در میان بحران کرونا، کمک‌های مالی بلاک‌چین در لندن، روزنه امیدی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه ایجاد کرده است. دو سازمان مبتنی‌بر بلاک‌چین، «Bank Account Based Blockchain»[1] و «CryptoAM.ioT»، برای جمع‌آوری کمک‌های مالی از طریق بلاک‌چین با یک‌دیگر همکاری می‌کنند. این وجوه برای کمک به افراد سالخورده و بخش‌های آسیب‌پذیر صرف می‌شود.

      فناوری بلاک‌چین هموراه ثابت کرده است که می‌تواند در راه‌اندازی کمپین‌های خیریه‌ای همه تراکنش‌ها را به بهترین شکل مدیریت کند و باید در چنین مواردی کاربرد این فناوری به‌طور گسترده در سطح جهان پیاده‌سازی شود.

      شیوع کووید-19 بسیاری از افراد را از جنبه‌های مختلف آسیب‌پذیر کرده است. سازمان بلاک‌چین «BABB» ادعا می‌کند یک بانک جهانی برای اقتصادهای خرد ایجاد کرده است. این سازمان که در (کنری وورف[2]، یک ناحیه تجاری مرکزی در شرق لندن) واقع شده است، از توکن بومی «BAX» برای خیرین استفاده می‌کند. هم‌چنین از خیرین کووید-19 در وب‌سایت خود هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

      دیوید تایلر، یکی از مدیران ارشد بازاریابی «BABB» ، اظهار داشت کنری وورف می‌تواند به مرکزی برای خدمات مالی در جهان تبدیل شود و «BABB» قادر است تا جایی که می‌تواند به بخش‌های آسیب‌پذیر کمک کند. تا کنون، بیش از 6100 دلار کمک مردمی جمع‌آوری شده است. این اولین باری نیست که بلاک‌چین برای خدمات خیریه‌ای استفاده می‌شود. کمپین‌های مشابه زیادی در حال حاضر برپایه بلاک‌چین و کریپتو ایجاد شده‌اند و مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت هستند.

      نگارنده: محمدمهدی رضاپور
      تهیه شده در گروه علوم وفناوری‌های نوین پژوهشگاه فضای مجازی

      لینک منبع


      [1] BABB
      [2] Canary Wharf

      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir