تعطیلی مدارس در کشورهای مختلف در اثر شیوع کرونا ویروس باعث مختل شدن آموزش و تحصیل 290 میلیون دانشآموز در سراسر جهان شده است که یک رقم بیسابقه است. این امر موجب شده است میلیونها معلم، دانشآموز و حتی والدین آنها به سمت بسترهای یادگیری آنلاین بروند. در حالیکه بسیاری از این بسترهای موجود در چنین مقیاسی آزمایش نشدهاند.
تعطیلی مدارس در کشورهای مختلف در اثر شیوع کرونا ویروس باعث مختل شدن آموزش و تحصیل 290 میلیون دانشآموز در سراسر جهان شده است که یک رقم بیسابقه است. این امر موجب شده است میلیونها معلم، دانشآموز و حتی والدین آنها به سمت بسترهای یادگیری آنلاین بروند. در حالیکه بسیاری از این بسترهای موجود در چنین مقیاسی آزمایش نشدهاند
.
ابزاری هوشمند برای راهاندازی سیستم آموزش آنلاین است که علوم مختلف را با هوش مصنوعی و علوم اعصاب ترکیب میکند و تاکنون بیش از 50 مدرسه در کشورهای چین، ویتنام، کره جنوبی، ژاپن، تایلند و امارات در جهت آموزش به آن دسترسی دارند و از آموزشهای آن بهره میبرند.
مدارس و موسسههای آموزشی که از سنچری
[1] استفاده میکنند، به طور میانگین میتوانند 565 درس در هر هفته ارائه کنند
.
در حال حاضر، معلمان در سراسر دنیا، از ایتالیا و هنگ کنگ تا کویت و بحرین، صرف نظر از اینکه آیا آنها به این نوع ابزارها اعتماد دارند و یا بسترها و ابزارهای فناوری را برای آموزش و یادگیری مفید میدانند، مجبور به استفاده از سیستمهای آموزشی آنلاین هستند.
از طرفی، دانشآموزان نیز از ابزارهای فناوری مختلفی استفاده میکنند از جمله مایکروسافت و سنچری اما چیزی که مهم است برگزاری آموزشهای با کیفیت است. به طوریکه آموزشها حتما مورد ارزیابی قرار گیرد و در عین حال جذابیت کافی نیز داشته باشند
.
نگارنده: محمدمهدی رضاپور
تهیه شده در گروه علوم و فناوریهای نوین پژوهشگاه فضای مجازی
لینک منبع