• شماره دوازدهم گزارش سریع منتشر شد

      شماره دوازدهم گزارش سریع منتشر شد

      شماره دوازدهم گزارش سریع منتشر شد

      دوازدهمین شماره گزارش سریع با عنوان «نوجوانان و رسانه‌های اجتماعی» در تاریخ 15 بهمن ماه منتشر شد.

      شماره دوازدهم گزارش سریع با عنوان «نوجوانان و رسانه‌های اجتماعی» به همت گروه مطالعات اخلاق پژوهشگاه فضای مجازی، در تاریخ 15 بهمن ماه منتشر شد.
      یکی از دغدغه‌‌های اصلی والدین استفاده نوجوانان از رسانه‌‌های اجتماعی است و این مسئله زمانی مورد توجه بیشتری قرار می‌‌گیرد که با عدم کنترل و بی‌‌توجهی به چگونگی استفاده مناسب از این رسانه‌‌ها، مسیر استفاده بی‌‌رویه و نامناسب نوجوانان از رسانه‌‌های اجتماعی هموارتر شده و متعاقب آن سلامت جسم و روان آن‌‌ها تهدید شده و گرفتار آسیب‌های اخلاقی می‌شوند. در این گزارش با اشاره به پژوهش‌‌های انجام‌شده در زمینه استفاده نوجوانان از رسانه‌‌های اجتماعی ضمن برشمردن و تشریح رسانه‌‌های مورد استفاده و کمیت و کیفیت استفاده از آن توسط نوجوانان ضمن در نظر داشتن اثرات مثبت این رسانه‌‌ها تبعات منفی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین راهکارهایی برای آگاهی‌بخشی به والدین در مورد فضای رسانه‌های اجتماعی و محتوای مرتبط با مهارت‌‌های تربیت و آموزش فرزندان در مقوله استفاده مناسب از این پدیده نوظهور پیشنهاد خواهد شد.
      با توجه به بررسی‌‌های صورت‌گرفته مشخص شده است که آگاه‌سازی والدین نسبت به فضای رسانه‌های اجتماعی و آشنایی آنان با فنون تربیت و آموزش فرزندان در این زمینه به عنوان یکی از ضروریاتِ مسئله مواجهه نوجوانان با فضای مجازی مورد توجه است. بر این اساس با در نظر داشتن اهمیت مقوله آموزش کودکان و نوجوانان در نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی و آشنایی با تبعات منفی استفاده بی‌‌رویه و نامناسب از رسانه‌های اجتماعی به مراقبت‌‌های مستمر در استفاده نوجوانان از رسانه‌‌های اجتماعی تاکید شده است.

      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir