• نشست «ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای در پیشبرد گام دوم انقلاب» برگزار شد

      نشست «ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای در پیشبرد گام دوم انقلاب» برگزار شد

      نشست «ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای در پیشبرد گام دوم انقلاب» برگزار شد

      اولین نشست علمی- ترویجی با موضوع «ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای در پیشبرد گام دوم انقلاب» به همت دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی و با همکاری مرکز دانش بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام برگزار شد.

      در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمود عبدالهی (عضو هیئت مدیره مرکز دانش بازی‌های رایانه‌ای) به ارائه گزارشی از بررسی ظرفیت‌های بازی‌های رایانه‌ای در پیشبرد گام دوم انقلاب پرداختند.
      ایشان ابتدا ضمن ارائه تعریفی فقهی از مفهوم بازی‌های رایانه‌ای، به جایگاه آن در تقابل حق و باطل در ادله فقها اشاره کردند و با تاکید بر آن‌که بازی‌های رایانه‌ای ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی فراوانی دارند، این فضا را فرصتی مناسب جهت بهره‌برداری اقتصادی ضمن ترویج باورها و سبک زندگی اسلامی در سطح کلان کشور دانستند.
      حجت الاسلام محمود عبدالهی در این نشست به تبیین پیش‌فرض‌های تعاملی بازی‌های رایانه‌ای برای بهبود و ارتقای اهداف در نظر گرفته شده در گام دوم انقلاب پرداختند و فرمودند در زمینه‌هایی مانند افزایش نسل و اصل رشد جمعیت، عدالت و مبارزه با فساد، پژوهش و علم، معنویت و اخلاق، عزت ملی، اقتصاد، استقلال و آزادی و هچنین سبک زندگی اسلامی ایرانی، می توان این پیش فرض‌ها را عملیاتی کرد.
      همچنین ایشان خاطر نشان کردند: باید توانایی هر ابزاری از جمله رسانه را به صورت واقع بینانه در نظر گرفت و انتظاراتی متناسب با آن را مد نظر داشت. بازی‌های رایانه‌ای امکان بالا بردن سطوح مختلف رشد در مخاطبان خود را داراست و از آنجاکه در ایران قریب به 28 میلیون کاربر دارد که اکثریت آنان کودکان و نوجوانان هستند، این زمینه را بیش از پیش فراهم‌ می‌آورد.
      و در خاتمه ایشان نتیجه بحث خود را لزوم پذیرش و باور بازی‌های رایانه‌ای به عنوان امری پذیرفته شده توسط جامعه و استفاده از ظرفیت بالا و غیر قابل انکار آن در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دانستند.

      تصاویر نشست

      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir