موسسه انتشاراتی پالگریو مک میلان ، اخیرا تازهترین کتاب خود در حوزه حکمرانی دیجیتال، موسوم به «آینده مدیریت در دنیای هوش مصنوعی: تعریف مجدد هدف و استرتژی در انقلاب صنعتی چهارم» را منتشر کرده است.
جوردی کانالز
[1] و فرانز هیوکمپ
[2]، نویسندگان این اثر مکتوب، در مورد کتاب خود میگویند:
«هوش مصنوعی در حال باز تعریف ماهیت و اصول اساسی مدیریت عمومی است. انقلاب فناوری شکل صنایع را تغییر داده، مدل های سنتی تجارت را منسوخ کرده و تغییرات اجتماعی بیشماری را در پی داشته است. در چنین شرایطی نقش مدیران تصمیمگیرنده تکامل یافته است. شرکتها در این بستر جدید، باید اهداف، راهبرد، طرح کلی سازمان و فرایند تصمیم گیری خود را تغییر دهند. از سوی دیگر آنها باید به چگونگی پرورش رهبران تجاری آینده بپردازند و راههای تازهای برای تعامل با تحولات جدید جامعه دیجیتال بیابند.»
کتاب یاد شده که حاصل سالها پژوهش نویسندگانش است، موضوعات زیر را به عنوان چالشهای اصلی مدیریت در عصر دیجیتال ارزیابی میکند:
- فرایند تصمیمگیری
- استراتژی سازمانی
- مدیریت و رهبری عموم
- طراحی ساختار سازمانی
نوشتار یاد شده با رویکردی جامع سعی دارد بینشی ارزنده و کارآمد در مورد حفظ مزیت رقابتی و حاکمیت در عصر ارتباطات، در اختیار خوانندگان قرار دهد.