• کتاب «رسانه‌های اجتماعی و منافع عمومی: قوانین رسانه‌ای در عصر اطلاعات غلط» منتشر شد

      کتاب «رسانه‌های اجتماعی و منافع عمومی: قوانین رسانه‌ای در عصر اطلاعات غلط» منتشر شد

      کتاب «رسانه‌های اجتماعی و منافع عمومی: قوانین رسانه‌ای در عصر اطلاعات غلط» منتشر شد

      موسسه انتشاراتی دانشگاه کلمبیا ، اخیرا اقدام به انتشار کتابی موسوم به «رسانه‌های اجتماعی و منافع عمومی: قوانین رسانه‌ای در عصر اطلاعات غلط» کرده است.

      نویسنده کتاب یاد شده، فیلیپ ناپولی[1]، استاد رشته سیاست‌گذاری عمومی در دانشکده سنفورد[2] از دانشگاه دوک[3] در مورد تازه‌ترین اثر مکتوب خود در تاریخ چاپش به 27 اوت امسال بازمی‌گردد، گفت:
      «فیس‌بوک یک بستر ایجاد شده از سوی دانشجویان حاضر در یک اتاق خوابگاه دانشگاه هاروارد است که شیوه مصرف اخبار، نحوه مشارکت سیاسی و درک میلیون‌ها نفر از مردم جهان را دگرگون کرده است. شرکت‌هایی چون فیس‌بوک، گوگل و توییتر، گرچه بسیاری از نقش‌های مفروض برای یک خبرنگار را پذیرفته‌اند، اما در عمل ملزم به پذیرش قواعد کلی مربوط به نهادهای رسانه‌ای و کدهای اخلاقی مرسوم نیستند.»
      کتاب رسانه‌های اجتماعی و منافع عمومی، به بررسی چگونگی و چرایی تبدیل رسانه‌های اجتماعی به بستری برای توزیع و مصرف اخبار می‌پردازد و در پی بررسی چالش‌های دسترسی کاربران به اطلاعات در این قبیل بستر‌ها است. ناپولی معتقد است که تحولات اخیر، روزنامه‌نگاران را به عنوان مرجعی برای گزینش و داوری اخبار، حذف کرده و نظارت را بر صحت داده‌های منتشر شده از بین برده است.
      سرفصل‌های اصلی این کتاب عبارت است از:
      • مرتب‌سازی وب و ظهور اخبار الگوریتم‌محور
      • نظارت الگوریتم‌محور و دگرگونی نهادهای خبری
      • اخبار جعلی و حباب‌های گزینشی
      • الگوی بازار الگوریتم‌محور ایده‌ها
      • اصل منافع عمومی در حاکمیت رسانه: از گذشته تا به حال


      [1] Philip M. Napoli
      [2] Sanford School of Public Policy
      [3] Duke University
      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir