• کتاب «کد: دره سیلیکون و بازسازی آمریکا» برگزار شد

      کتاب «کد: دره سیلیکون و بازسازی آمریکا» برگزار شد

      کتاب «کد: دره سیلیکون و بازسازی آمریکا» برگزار شد

      موسسه انتشاراتی پنگوئین (Penguin Press)، اخیرا اقدام به انتشار کتابی موسوم به «کد: دره سیلیکون و بازسازی آمریکا» (The Code: Silicon Valley and the Remaking of America) در حوزه تاریخ فناوری اطلاعات کرده است. این کتاب انگلیسی زبان، که در تاریخ 9 جولای 2019، به بازار جهانی محصولات فرهنگی عرضه شد، تازه‌ترین اثر مکتوب مارگارت او مارا (Margaret O'Mara)، استاد برجسته رشته تاریخ در دانشگاه واشنگتن، محسوب می‌شود.

      مارگارت او مارا، پیش از بدل شدن به یکی از مورخان پیشتاز انقلاب دیجیتال ایالات متحده، در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون، یعنی روزهای نخستین آغاز به کار عمومی اینترنت، سابقه کار در کاخ سفید را دارد. وی در طول این سال‌ها، به مسئله‌ی در هم آمیختگی عمیق دره سیلیکون و دولت فدرال آمریکا، پی برد و مهم‌ترین عامل موفقیت چشمگیر شرکت‌های فعال در دره سیلیکون را نیز همین امر می‌داند.
      حال، اومارا پس از حدود 5 سال تحقیقات بی وقفه در مورد تاریخ دره سیلیکون و شرکت‌های پیشگام فعال در این منطقه، تاریخ انقلاب دیجیتال ایالات متحده آمریکا را در قالب این کتاب، به رشته تحریر در آورده است. وی با بررسی دقیق تاریخ دره سیلیکون از دهه 40 میلادی تا به امروز، به 4 دوره اساسی از رشد و توسعه انفجاری در این منطقه، اشاره می‌کند.
      به عقیده این مورخ، دره سیلیکون در بازسازی مداوم زیرساخت‌های اقتصادی، نظامی و فناورانه ایالات متحده آمریکا، نقشی کلیدی دارد. بی‌شک نوآوری‌های تکنولوژیک شرکت‌های بزرگ حاضر در این منطقه، در تبدیل شدن آمریکا به یک هژمون جهانی قدرتمند در عرصه بین‌الملل، نقشی حیاتی داشته است.
      دولت فدرال آمریکا، با تکیه بر توان فنی دره سیلیکون، فناوری را به یکی از مهم‌ترین موتور‌های محرک اقتصاد این کشور، بدل کرده‌اند. کتاب «کد: دره سیلیکون و بازسازی آمریکا»، مروری عمیق بر نقش فناوری و شرکت‌های فعال این عرصه، بر اقتصاد و قدرت سیاسی یک کشور چون ایالات متحده آمریکا، محسوب می‌شود.

      لینک منبع

      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir