• کتاب «فعالیت، مبارزه و گفتمان سیاسی در توییتر» منتشر شد

      کتاب «فعالیت، مبارزه و گفتمان سیاسی در توییتر» منتشر شد

      کتاب «فعالیت، مبارزه و گفتمان سیاسی در توییتر» منتشر شد

      مؤسسه انتشاراتی نوا ساینس (Nova Science)، روز 18 ژوئن 2019 تازه‌ترین کتاب خود، با عنوان «فعالیت، مبارزه و گفتمان سیاسی در توییتر» (Activism, Campaigning and Political Discourse on Twitter) را چاپ و منتشر کرد.

      این کتاب به بررسی علمی تأثیر رشد و گسترش توییتر بر فعالیت‌های مدنی و سیاسی جوامع بشری پرداخته است. رسانه‌های اجتماعی به شکل فزاینده‌ای به بستر‌های نشر و تبادل ایده‌های اجتماعی و سیاسی بدل شده‌اند. طرفداران این سازوکار جدید استدلال می‌کنند که وجود توییتر، نقش رسانه‌های انحصاری در اختیار دولت‌ها را کمرنگ کرده و سبب پاسخگویی مقامات کشور در برابر فشار افکار عمومی می‌شود. علاوه بر این، تحقق اهداف سیاسی شهروندان نیز با استفاده از پویش‌های شکل گرفته در رسانه‌های اجتماعی بسیار ساده‌تر از گذشته شده است.
      هر یک از فصل‌های مختلف این کتاب، به بررسی جنبه خاصی از ماهیت و نحوه فعالیت در توییتر مبتنی است. پتانسیل‌های تحول‌ساز توییتر، در این کتاب، با نگاهی مثبت بررسی و ارزیابی شده‌اند. فصل‌های این کتاب عبارتند از:
      • درک پتانسیل توییتر برای فعالیت سیاسی
      • روش‌شناسی ترامپ در توییتر و مناقشات آن
      • استفاده از توییتر به عنوان یک مرجع خبری
      • ایجاد هویت فراملی در چارچوب توییتر
      • جاسوسی در توییتر
      مؤلفان این کتاب ارزشمند که همگی کارشناسان شاخص در رشته‌های مختلفی چون علوم ارتباطات، علوم‌ سیاسی، روابط بین‌الملل، حقوق، زبانشناسی، روزنامه‌نگاری و رسانه هستند، مطالعه این کتاب را به دانشجویان، محققان و متخصصان حوزه فضای مجازی توصیه کرده‌اند.

      لینک منبع

      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir