• سومین جلسه از سلسله نشست‌های «علوم انسانی و فضای مجازی» برگزار می‌شود

      سومین جلسه از سلسله نشست‌های «علوم انسانی و فضای مجازی» برگزار می‌شود

      سومین جلسه از سلسله نشست‌های «علوم انسانی و فضای مجازی» برگزار می‌شود

      به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی سومین جلسه از سلسله‌نشست‌های «علوم انسانی و فضای مجازی» توسط هسته مطالعات علوم انسانی فضای مجازی با عنوان « آیا رسیدن به قله هوش مصنوعی ضرورتی دارد؟» با ارائه دکتر روح‌الله رحمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و از مدیران اسبق شرکت‌های مایکروسافت و آمازون همراه با پرسش و پاسخ، و نقد و نظر کارشناسان در روز شنبه مورخ 20 آبان ماه سال جاری در پژوهشگاه فضای مجازی به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

      به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی هسته مطالعات علوم انسانی فضای مجازی در نظر دارد سلسله‌نشست‌هایی را با عنوان «علوم انسانی و فضای مجازی» با سخنرانی اساتید به‌همراه پرسش و پاسخ، و نقد و نظر کارشناسان برگزار نماید. درهمین‌راستا قرار است سومین جلسه از این مجموعه‌نشست‌ها با عنوان «آیا رسیدن به قله هوش مصنوعی ضرورتی دارد؟» با ارائه دکتر روح‌الله رحمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و از مدیران اسبق شرکت‌های مایکروسافت و آمازون در روز شنبه مورخ 20 آبان ماه سال جاری در پژوهشگاه فضای مجازی به آدرس سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 غربی، پلاک 17، پژوهشگاه فضای مجازی، طبقه 5، سالن جلسات برگزار شود. همچنین جلسه به‌صورت آنلاین از طریق آدرس زیر قابل‌استفاده برای عموم علاقه‌مندان خواهد بود:
      به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی هسته مطالعات علوم انسانی فضای مجازی در نظر دارد سلسله‌نشست‌هایی را با عنوان «علوم انسانی و فضای مجازی» با سخنرانی اساتید به‌همراه پرسش و پاسخ، و نقد و نظر کارشناسان برگزار نماید. درهمین‌راستا قرار است سومین جلسه از این مجموعه‌نشست‌ها با عنوان «آیا رسیدن به قله هوش مصنوعی ضرورتی دارد؟» با ارائه دکتر روح‌الله رحمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و از مدیران اسبق شرکت‌های مایکروسافت و آمازون در روز شنبه مورخ 20 آبان ماه سال جاری در پژوهشگاه فضای مجازی به آدرس سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 غربی، پلاک 17، پژوهشگاه فضای مجازی، طبقه 5، سالن جلسات برگزار شود. همچنین جلسه به‌صورت آنلاین از طریق آدرس زیر قابل‌استفاده برای عموم علاقه‌مندان خواهد بود:https://www.skyroom.online/ch/csnc/csriدرباره دکتر رحمانیدکتر روح‌الله رحمانی در ایالت اوهایوی (Ohio) آمریکا متولد و بزرگ شد. او در سن ۲۰ سالگی دکترای خود را در رشته هوش مصنوعی در دانشگاه واشینگتن (Washington University) در سَنت لوییس (Saint Louis) آغاز کرد و رساله خود را با موضوع موتورهای جستجوی تصویر به انجام رساند.او پس از فارغ‌التحصیلی از شرکت مایکروسافت (Microsoft) به‌عنوان مدیر برنامه در این شرکت مشغول به کار شد و همراه با همکاران خود موتور جستجوی بینگ (Bing) را ساخت و درمقابلِ موتور جستجوی گوگل (Google) به بازار عرضه کرد. در آن زمان بینگ توانست ۳۲٪ از بازار آمریکا را به‌دست بگیرد و درحال‌حاضر بیشتر از ۱.۲ میلیارد نفر در جهان از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.وی سپس در شرکت آمازون (Amazon) در سمت مدیر فنی برنامه در حوزه تجارت الکترونیک آغاز به همکاری نمود و در این شرکت پنج اختراع بین‌المللی را به ثبت رساند.رحمانی هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است. او همچنین از مؤسسین و عضو هیئت امنای پژوهشکده سامانه‌های هوشمند کاربردی در دانشگاه تهران و نیز رئیس مرکز هوش مصنوعی این پژوهشکده است. این پژوهشکده در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه اول پژوهش و فناوری در میان پژوهشکده‌های دانشگاه تهران شد.از دیگر سوابق رحمانی می‌توان موارد زیر را نام برد: - اولین مدیر کل نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- بنیانگذار بخش نوآوری شرکت ایرانسل- مؤسس و رئیس هیئت مدیره شتاب‌دهنده دیجی کالا نِکست- بنیانگذار بیش از ۲۰ استارتاپ در حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات- بنیانگذار خدمت علم و نوآوری در حرم امام رضا علیه السلام
      فایلهای پیوست
      نظر کاربران
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم غربی، پلاک 17
کد پستی: 1997987629
تلفن: 22073031
پست الکترونیک: info@csri.ac.ir