موضوع: کتابزبان اثر: فارسیناشر: انتشارات پژوهشگاه فضای مجازینوع رسانه: الکترونیکیپدیدآورندگان: حسین مطلبی کربکندی، علیرضا کاظمی، سیدمحمدمهدی فیروزآبادی، سیدجمال قریشی، حمیده قراخانیبنی، سجاد عطازاده، محمدامین شفیعخانی، مهدی خلیلی، محمدحسن شریفیان، طیبه بابایی
توضیحات: در طول چند سال گذشته، دغدغههای گسترده در مورد آثار رسانههای اجتماعی روی مردمسالاری منجر به انفجار پژوهش در حوزهها و گوشههای مختلف فضای دانشگاهی شده است.
این کتاب، اولین در نوع خودش است که با ترکیب آنچه میدانیم، شناسایی چیزهایی که نمیدانیم و موانع پژوهشهای آینده و برنامهریزی برای پژوهش آینده، به بررسی این حوزه نوظهور بین رشتهای میپردازد. فصلها که توسط پژوهشگران پیشرو نوشته شده اند مسائل اصلی -از اطلاعات کاذب تا گفتار نفرتافکن تنا تبلیغات سیاسی- را پوشش میدهند و پیشرفتهای اخیر را در بافت سوالات کلیدی سیاستگذاری قرار میدهند. علاوه بر این، کتاب، پیشنهادهای اصلاح موجود را احصاء میکند تا به تهدیدهای درک شده رسانههای اجتماعی برای مردمسالاری بپردازد.