موضوع: گزارشهای تخصصیزبان اثر: فارسیناشر: پژوهشگاه فضای مجازیسال نشر: 1398نوع رسانه: الکترونیکیپدیدآورندگان: دکتر احسان شاهقاسمی؛ عضو هیئتعلمی دانشگاه تهرانکلید واژه: سلبریتیهای مجازی، سلبریتیزهشدن، شهرت آنلاین، شهرت پلتفورمی، مصرفگرایی
توضیحات: بیش از ۱۳ سال از آمدن تکنولوژیهای وب ۲.۰۰ میگذرد و این تکنولوژیها انقلابی در صنعت شهرت و فرهنگ شهرت ایجاد کردهاند. با این حال، متأسفانه در ایران، دانشگاهها در این زمینه بسیار کم کار بودهاند و تا جایی که به نظر میرسد، تعداد پایاننامههای مربوط به سلبریتیها تا کنون کمتر از ده پایاننامه است. سیاستهای ما درباره سلبریتیها تا این نقطه چندان مطلوب نبوده و چشم انداز روشنی هم دیده نمیشود. متن حاضر تلاش میکند تا با پرداختن به یکی از پدیدههای اجتماعی و فرهنگیِ نوظهور در عصر فضای مجازی یعنی «سلبریتیهای مجازی»، به فهم و درک ابعاد و وجوه مختلف آن برای جامعه علمی و سیاستی کشور کمک کند.